Zajęcia dla kobiet po porodzie, kiedy warto zacząć

Zajęcia dla kobiet po porodzie, kiedy warto zacząć

Mięśnie brzucha w czasie ciąży zostają rozciągnięte i osłabione, dlatego warto po porodzie szczególnie zadbać o tę partię ciała. Ćwiczenia, powinny wzmacniać 3 grupy mięśni brzucha: mięsień prosty brzucha, mięśnie skośne oraz mięsień poprzeczny. Pierwsze delikatne ćwiczenia można robić już 2-3 dni po porodzie i tydzień po cesarskim cięciu. Jak często i jak długo? To zależy, jak się czujesz. Na początku codziennie po 10 minut, stopniowo zwiększając czas do 20 minut dziennie.

Przez jakiś czas po porodzie nie będziesz się jeszcze mieścić w ubrania sprzed ciąży. To normalne, bo powody są dwa. Po pierwsze macica jest jeszcze mocno powiększona – skurczy się, ale ten proces może trwać nawet 6 tygodni. Po drugie, na brzuchu odkładają się zwykłe wałeczki tłuszczu, efekt nadmiaru kalorii, jakie pochłaniałaś podczas ciąży. Do swojej sylwetki wrócisz więc najwcześniej za 2-3 miesiące po urodzeniu dziecka.

Pomoże ci w tym odpowiednia pielęgnacja skóry, karmienie piersią (kiedy dziecko ssie, spala się tkanka tłuszczowa), a przede wszystkim trening. Na zajęcia  możesz zacząć chodzić

6-8 tygodni po porodzie naturalnym i po 12 tygodniach od cesarskiego cięcia.(po konsultacji z lekarzem ). Zacznij od zajęć pilates i zdrowy kręgosłup , które wzmocnią cały korpus i odciążą  kręgosłup a potem dołącz na zajęcia Płaski Brzuch .

Photo credit: Foter.com

Facebook