Wpływ poszczególnych zajęć na ciało i  samopoczucie

Wpływ poszczególnych zajęć na ciało i samopoczucie

Każdy rodzaj ćwiczeń wpływa inaczej na nasze ciało i kondycję fizyczną. Każda z nas ma także inne potrzeby oraz swoje słabe i mocne strony. Dlatego przed podjęciem decyzji o swoim planie treningowym warto sprawdzić, które zajęcia sprostają naszym oczekiwaniom.

Sztangi, TBC, ABT, Płaski Brzuch – wzmocnienie ciała, zwiększenie gęstości i elastyczności skóry, zwiększenie siły poprzez wzmocnienie mięśni, poprawa sylwetki i postawy, dzięki wzmocnieniu mięśni;

Fat Burning, Step – mniej centymetrów w obwodach (redukcja tkanki tłuszczowej), zwiększenie sprawności i kondycji, „lekkość” postawy, ogólne wzmocnienie organizmu; uczą pamięci ruchowej, panowania nad własnym ciałem i prawidłowego prowadzenia go w ruchu, niektóre z zajęć zawierają kroki taneczne

Pilates, Zdrowy Kręgosłup, Stretch&Roll – to ta grupa ćwiczeń, które oprócz korzyści fizycznych, zapewnia przede wszystkim wewnętrzny spokój, odstresowanie, relaks, wzmocnienie, rozciąganie i uelastycznienie mięśni, wysmuklenie sylwetki, dotlenienie (tempo jest wolne, więc można popracować nad nauką prawidłowego oddychania);

 Piłki – oprócz wzmocnienia i rozciągnięcia mięśni, zmniejszenie bólu pleców, znaczna poprawa koordynacji ruchowej oraz równowagi, odstresowanie.

Zajęcia rozciągająco wzmacniające typu: pilates, Stretch&Roll, Zdrowy Kręgosłup

Korzyści: Prowadzą do rozluźnienia i wydłużenia mięśni, zwiększając zakres ruchu w stawach i zmniejszając ich bolesność. Likwidują przeciążeniowe bóle kręgosłupa, poprawiają postawę, przywracają sprężysty chód. Usprawniają krążenie krwi, zapobiegając żylakom, zakrzepom i zatorom, odprężają.

Wskazania: bóle kręgosłupa, otyłość, reumatyzm, cukrzyca, choroby układu krążenia.

Przeciwwskazania: ostre bóle w lędźwiowym odcinku kręgosłupa.

Zajęcia wzmacniające typu Sztangi

Korzyści: Wzmacniają mięśnie brzucha, kręgosłupa, ud, pośladków, tworząc gorset mięśniowy podtrzymujący kości. Napinanie poszczególnych grup mięśni prowadzi do zmniejszenia utraty kości i pobudzenia procesu ich tworzenia. Są symetryczne – jednakowo obciążają prawą i lewą stronę ciała, zapobiegając i likwidując przeciążenia, które prowadzą do zwyrodnień stawów.

Wskazania: osteoporoza, otyłość, bóle kręgosłupa i stawów.

Przeciwwskazania: niewydolność krążeniowo-oddechowa, reumatyczne choroby zapalne w okresie zaostrzenia, astma, niewyrównane ciśnienie.

Zajęcia typu TBC,ABT,Płaski Brzuch

Korzyści: Poprawiają pracę układu krwionośnego i serca. Staje się ono silniejsze, zwiększa pojemność. Bije równo, co sprawia, że przepływ krwi jest szybszy i zwiększa się ilość tlenu dostarczanego do komórek. Dzięki ćwiczeniom organizm wytwarza więcej dobrego cholesterolu. Umiarkowany wysiłek chroni przed zakrzepami, które mogą być przyczyną udaru i zawału. Naczynia stają się elastyczne – poprawia się krążenie i ciśnienie tętnicze. Dodatkową korzyścią jest ochrona przed żylakami i miażdżycą.

Wskazania: choroby układu krążenia, kostno-stawowe, wysoki cholesterol, cukrzyca, otyłość, bóle kręgosłupa.

Przeciwwskazania: ostre stany zapalne stawów, niewyrównane ciśnienie.

Zajęcia typu  Step, Fat Burning

Korzyści: Oddech staje się głębszy i mniej się męczymy. Płuca są dobrze wentylowane, co zapobiega astmie i innym chorobom płuc oraz wspomaga ich leczenie, poprawia pracę serca, usprawnia przepływ krwi w nogach, zapobiegając żylakom. Ćwiczenia aerobowe, nie obciążając mocno szkieletu, stymulują kości, zwiększając ich wytrzymałość. Usprawniają też mięśnie nóg, ramion, pleców i brzucha.

Wskazania: otyłość, cukrzyca,  astma, żylaki, choroby układu krążenia.

Przeciwwskazania: ostra niewydolność oddechowa, zaburzenia równowagi ,ostre stany zapalne stawów, zaawansowana osteoporoza ,niewyrównane ciśnienie tętnicze, bóle kręgosłupa, osteoporoza

Photo credit: Foter.com

Facebook