Stretching ( rozciąganie ) dla elastycznych mięśni i zdrowych stawów

Stretching ( rozciąganie ) sprzyja elastyczności i pomaga utrzymać stawy w zdrowym zakresie ruchu, zmniejszając w ten sposób ryzyko przeciążenia i kontuzji.

Kto powinien się rozciągać?

Ćwiczenia rozciągające powinien wykonywać każdy – zarówno osoby, które przez większość dnia spędzają w jednej pozycji, jak i sportowcy, których mięśnie codziennie intensywnie pracują. Uchroni to mięśnie przed przykurczami, które prowadzić mogą do problemów z kręgosłupem, kolanami, nadgarstkami a także do kontuzji. Ponadto stretching poprawia ukrwienie mięśni, zwiększa gibkość i zakres ruchów, wysmukla mięśnie i rozluźnia je po treningu.

Jak często się rozciągać?

Eksperci z American College of Sports Medicine uważają, że zdrowi dorośli powinni wykonywać ćwiczenia elastyczności (rozciąganie,
joga lub tai chi) dla wszystkich głównych grup ścięgien mięśniowych – szyi, ramion, klatki piersiowej, tułowia, dolnej części pleców, bioder, nóg i kostek – co najmniej 2 do 3 razy w tygodniu.

Ile powinno trwać rozciąganie?

Aby uzyskać optymalne wyniki, należy poświęcić w sumie 60 sekund na każde ćwiczenie rozciągające. Tak więc, jeśli możesz utrzymać
określoną pozycję przez 15 sekund, dobrze jeśli powtórzysz to samo ćwiczenie trzy razy. Jeśli możesz utrzymać rozciąganie przez 20 sekund, powtórz ćwiczenie dwa razy.

Stretching najlepiej wykonywać po treningu, kiedy mięśnie są rozgrzane i bardziej elastyczne. W naszym klubie krótkim rozciąganiem kończymy wszystkie zajęcia, ale dłuższy stretching prowadzony jest w sobotę na TBC (godz. 10:00) oraz podczas Stretch&body w czwartki o godzinie 20:15 . Aktualny grafik zajęć dostępny TUTAJ.

Facebook