Porady na początek

Porady na początek

Chcesz zacząć swoja przygodę z fitnessem? Dobrze trafiłaś. Poniżej znajdziesz najważniejsze informacje, które przydadzą się na początek tej zdrowej drogi. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jaki wpływ na Twoje ciało będą miały poszczególne zajęcia oferowane przez nasz klub przejdź TUTAJ 

Dlaczego warto ćwiczyć

Dziś niemal każdy z nas codziennie narażony jest na stres. Można z nim żyć, ale prędzej czy później objawi się pod postacią bezsenności czy wybuchów agresji. Skutecznym sposobem na walkę z negatywnymi skutkami stresu jest wysiłek fizyczny. W zależności od usposobienia i temperamentu, mogą pomóc nam albo ćwiczenia dynamiczne, albo uspokajające. Część osób lepiej poczuje się po treningu siłowym, który pozwoli solidnie się zmęczyć i w ten sposób wyrzucić z siebie nagromadzoną złość a na innych skuteczniej podziała Stretch&Roll, zdrowy kręgosłup  albo pilates, w czasie których można się odprężyć, wyciszyć i odzyskać wewnętrzną równowagę. Wysiłek fizyczny likwiduje zmęczenie i dodaje energii. To dlatego, że ruch pobudza krążenie, a lepsze krążenie oznacza więcej tlenu docierającego do każdej komórki ciała. W efekcie mózg, mięśnie i organy wewnętrzne pracują wydajniej, a my nie odczuwamy zmęczenia.

Porady treningowe

 Uwaga!!! Osoby z nieunormowanym nadciśnieniem tętniczym nie powinny wykonywać żadnych ćwiczeń

Wskazane jest ćwiczyć 3-5 razy w tygodniu, ale nawet najmniejsza aktywność fizyczna jest lepsza niż żadna.  Treningi muszą  trwać tyle aby doprowadzić do wystąpienia w organizmie deficytu kalorycznego, czyli więcej energii spalamy niż przyjmujemy z pokarmu. By schudnąć, trzeba więc stosować równocześnie dietę i ćwiczenia.

Dlatego należy wybrać zajęcia dzięki którym spalimy możliwie jak najwięcej kalorii – do tego świetnie nadają się interwały i ćwiczenia kardio (Fat Burning, Step, TBC, Płaski Brzuch itp)  i najlepiej połączyć je z treningiem siłowym (sztangi). Podczas tych pierwszych możemy w ciągu jednego treningu spalić 500-800 kcal, choć później metabolizm zwalnia. Inaczej jest z ćwiczeniami siłowymi – w czasie wysiłku spalimy mniej tkanki tłuszczowej, ale za to proces ten wydłuży się i będzie trwał aż do 36 godzin po zakończeniu ćwiczeń.

Regularne treningi w równym stopniu oddziałują na ciało i na psychikę. Każdy wysiłek trwający co najmniej przez 30 minut powoduje wzrost produkcji endorfin – hormonów, które odpowiadają za dobre samopoczucie, zadowolenie z siebie i pozytywne nastawienie do świata. Jeśli na co dzień czujesz się przygnębiony, zestresowany i brak ci pewności siebie – zacznij ćwiczyć!

Zaczynasz aktywność fizyczną, odstaw ważenie się na wadze

Obserwuj swoje ciało systematycznie i tu dopatruj się efektów. Jeśli jednak, dla własnej motywacji, potrzebujesz wymiernych efektów, staraj się raczej mierzyć centymetrem obwody niż ważyć. Pamiętaj, że ta sama jednostka wagi w przypadku tłuszczu i mięśni zajmuje inną powierzchnię – tłuszczu jest zdecydowanie więcej niż mięśni. Musisz więc liczyć się z tym, że pomimo wizualnych zmian w twojej sylwetce, waga może stać w miejscu, a nawet się zwiększać. Dobrym rozwiązaniem będzie też pomiar składu ciała na specjalnej wadze, która wskaże procentową zawartość tłuszczu w organizmie.

fot. katieg93 via Foter.com  CC BY

Facebook