Po ćwiczeniach puchną mięśnie? Zobacz, dlaczego

Jeżeli po zajęciach siłowych czujesz się napuchnięta i wydaje Ci się, że masz więcej centymetrów w obwodzie uda czy ramiona niż przed ćwiczeniami, nie przejmuj się. To normalne zjawisko. Po ćwiczeniach puchną mięśnie – z czego to wynika?

Każdy rodzaj wysiłku sprawia, że do mięśni jest doprowadzana jest (wpompowywana) większa ilość krwi. Im intensywniejsze ćwiczenia, tym większy dopływ krwi do mięśni. Wynika to z potrzeby dostarczania wraz z krwią niezbędnych do pracy mięśni składników odżywczych, takich jak tlen, glukoza czy kwasy tłuszczowe. Z drugiej strony z pracujących mięśni muszą być też szybciej usuwane składniki przemiany materii, które powstały pod wpływem pracy mięśni i spalania w nich energii. Cyrkulacja krwi w tkance mięśniowej podczas treningu może być nawet  30-krotnie większa niż podczas wykonywani codziennych czynności.

Dodatkowo podczas intensywnego wysiłku fizycznego dochodzi do mikrouszkodzeń mięśni, czyli zakwasów, co powoduje obrzęk, uczucie sztywności, zatrzymywanie wody. To również jest normalne po ćwiczeniach. Do podobnej sytuacji dochodzi np. po skręceniu kostki. Wtedy także pojawia się obrzęk. Jeśli więc po intensywnym treningu spuchną nam nogi, nie oznacza to, że jest to od razu masa mięśniowa. Zatrzymanie płynów w okolicy trenowanych mięśni może też spowodować nieznaczny wzrost wagi – przez co niektóre kobiety zrażają się do ćwiczeń siłowych. Kluczowym rozwiązaniem na tego typu zjawisko jest czas na regenerację i odpoczynek mięśni, dlatego nie powinno się wykonywać ćwiczeń siłowych dzień po dniu.

Zaczęłaś ćwiczyć i czujesz że jesteś grubsza… dlaczego ?

Jeśli całe życie stroniłaś od aktywności fizycznej i nie wykonywałaś ćwiczeń wzmacniających, to mięśnie w twoim ciele nie były w pełni aktywne, co doprowadziło do ich zwiotczenia. Posiadamy mięśnie, żeby wykonywały określone prace, dlatego wraz z pierwszym treningiem zaczynają nabierać kształtu, który jest dla naszego ciała naturalny.

Kilka z wielu zalet treningu siłowego u pań

  • szybsza przemiana materii: ujędrnienie mięśni pozwoli wam spalać więcej kalorii podczas normalnego funkcjonowania w ciągu dnia. Innymi słowy nasz organizm będzie potrzebował większej paliwa (kalorii), aby odżywić nowo powstałe mięśnie (w przeciwieństwie do słabo unaczynionej tkanki tłuszczowej, która intensywnego odżywiania nie wymaga)
  • lepsze zdrowie i samopoczucie: zmiana proporcji tkanki tłuszczowej na korzyść tkanki mięśniowej zwiększa długość życia i poprawia jego komfort. Co dla nas, osób w kwiecie wieku, może wydawać się mało istotne, ale z myślą o przyszłości warto zadbać o dobrą formę na starość już teraz

Zapraszam do Fit Line w Legionowie na SZTANGI ! Zobacz, ile kalorii spalisz podczas jednych takich zajęć – kliknij TUTAJ.

Nie bój się, że będziesz wyglądała jak kulturystka!

Trening siłowy nie spowoduje drastycznego przyrostu masy mięśniowej. Kobiety genetycznie nie są uwarunkowane do nadmiernego rozrostu mięśni. Żeby osiągnąć kształty kulturystki, musiałabyś spędzać na siłowni kilka godzin dziennie i stosować specjalnie opracowaną dietę.

Facebook