Które ćwiczenia spalają najwięcej kalorii?

Za dużo zjedzonych kalorii, a za mało czasu na ich spalanie? Zobacz, podczas jakich ćwiczeń spala się najwięcej kalorii.

Jeśli chcesz szybko spalić dużą ilość kalorii, musisz zapamiętać, że im więcej mięśni zaangażujesz do ruchu oraz im mocniej będą one pracowały, tym więcej energii pochłonie Twój trening. Aby więc zmaksymalizować spalanie, wykonuj ćwiczenia, które angażują dolne jak i górne partie ciała oraz wykonuj je z dużą intensywnością.

Trening obwodowy a’la Tabata

fitness klubie Fit-Line tak intensywne ćwiczenia pojawiają się na Treningu obwodowym. Zajęcia składają się z kilkunastu bloków ćwiczeń.
Każdą serię wykonuje się po 45 sekund, po czym następuje 15 sekund przerwy, w trakcie której przechodzi się do kolejnej stacji z innym ćwiczeniem. W ten sposób ćwiczenia o maksymalnej intensywności przeplatają się z krótką przerwą i treningami o aerobowymi, a w ćwiczenia zaangażowane są wszystkie partie ciała. W trakcie takich zajęć spalasz średnio 15 kalorii na minutę lub 450 kalorii na pół godziny. To ile spalisz, zależy jednak tylko od Ciebie. Podczas tych zajęć, to Ty nadajesz tempo swoim ćwiczeniom. Jeśli przedwcześnie kończysz każdą serię lub ćwiczysz oby tylko się nie zmęczyć, wiedz że nie zbliżasz się do swojego maksymalnego spalania, wątpliwe też, że poprawisz też swoją kondycję.Utrzymanie wysokiej intensywności ćwiczeń nie jest łatwe, bo Twoja głowa za wszelką cenę stara się powiedzieć ciału, że nie dasz rady i lepiej zwolnić lub zatrzymać się. W gruncie rzeczy musisz wykazać się tu większą odpornością psychiczną i niż wytrzymałością fizyczną. Jeśli debiutujesz na sali fitness i przeraził Cię opis treningu obwodowego, uspokajam i przypominam – to Ty nadajesz tempo. Jeśli więc czujesz, że dajesz z siebie wszystko, ćwicz tak dalej i nie patrz na dziewczyny wokół, które być może ćwiczą szybciej lub z większym obciążeniem. Ty też z czasem osiągniesz to regularnym treningiem.

Pozostałe treningi spalające dużo kalorii

  • biegane, jazda na rowerze, pływanie – im szybciej, tym więcej spalisz. Np. poczas wolnego biegu (7,5 km/h) osoba ważąca 60 kg spali w ciągu godziny ok 480 kcal, a przy szybkim biegu (12km/h) 720 kcal, przy bardzo szybkim biegu (15km/h) będzie to 960 kcal. Jeśli masz już doświadczenie w tych sportach, możesz zwiększyć intensywność spalania kalorii poprzez wprowadzenie interwałów, np. po 15 minutowej rozgrzewce w wolnym tempie na minutę przyspiesz do swojej maksymalnej prędkości, po czym zwolnij na 30 sekund. Serię powtórz 10 razy. Po takim treningu nie padaj od razu na ziemię, ale przez 15 minut pospaceruj lub potruchtaj, aby stopniowo spowolniło się Twoje tętno. Możesz też potrenować podbiegi i podjazdy pod górkę – to także wymaga od Twojego ciała dużo większego zużycia energii.
  • wspinaczka – kiedy wspinasz się po skalnej ścianie napięte są praktycznie wszystkie Twoje mięśnie, począwszy od czubków palców u rąk, u palcach stopy kończąc. Mocno pracują ręce, plecy, brzuch, nogi. Im szybsze tempo i im bardziej wymagająca trasa, tym więcej kalorii spalasz. Podczas godzinnej wspinaczki osoba o wadze 60 kg spali około 500 kcal.
  • skakanie na skakance – choć wygląda to jak dziecięca zabawa, w rzeczywistości wymaga dobrej kondycji i niejednemu trudno jest skakać bez przerwy dłużej niż kilka minut. Warto więc skoki na skakance wprowadzać jako element złożonego treningu. Np. po skakaniu przejść do mniej intensywnego ćwiczenia i potem znów wrócić do skakanki na kilka minut. Podczas godziny intensywnego skakania na skakance osoba o wadze 60 kg spali blisko 600 kcal.
  • wioślarstwo – podczas tego sportu intensywnie pracują duże grupy mięśni – uda, ramiona, plecy, pośladki. Im intensywniejsze ruchu i trudniejsze warunki (na otwartych akwenach – wiatr, prąd wody, fala) tym więcej spalasz. Średnio podczas wiosłowania osoba ważąca 60 kg spali ok 530 kcal. w ciągu godziny.
  • narciarstwo biegowe – także angażuje największe partie mięśni – uda, pośladki, ramiona, grzbiet. Podczas godzinnej jazdy na nartach biegowych osoba ważąca 60 kg spali blisko 500 kcal.
  • burpees – Burpee to ćwiczenie łączące w sobie zalety treningu siłowego i aerobowego. Wymyślił je w latach 30. XX wieku amerykański fizjolog, Royal H. Burpee, jako proste narzędzie do oceny kondycji fizycznej. Wkrótce burpees stały się elementem testów wydolnościowych w armii USA. Do dziś ćwiczenie to uchodzi za podstawowy miernik zwinności, koordynacji i siły, a poza tym stanowi doskonałe uzupełnienie treningu ogólnorozwojowego. Na jedną sekwencję składają się 4 ćwiczenia wykonywane bez przerwy, jedno po drugim: przysiad, deska, pompka i wyskok. W praktyce zrobienie wszystkich ruchów kilkanaście lub kilkadziesiąt razy z rzędu to solidny wycisk dla organizmu. W ciągu godziny wykonywania tego ćwiczenia z wysoką intensywnością spalimy około 900 kcal. Mało prawdopodobne jest jednak wykonywanie tego mocno wykańczającego ćwiczenia w tak długim czasie, dlatego należy przyjąć, że w ciągu jednej minuty wykonywania burpee spala się 15 kcal.
Facebook