Ile kalorii spalasz podczas ćwiczeń?

Wiele osób interesuje ilość spalanych kalorii, oto kilka ciekawostek z tym związanych.

Jakie komponenty naszego ciała mają wpływ na ilość spalania kalorii:

– masa, płeć i wiek

– ilość tkanki mięśniowej

– szybkość pracy serca podczas wysiłku

– wydolność organizmu

– przebyte kontuzje

Co to jest spalanie kalorii?

Spalane kalorii to nic innego jak wytwarzanie energii cieplnej przez nasze mięśnie, które do pracy potrzebują energii, więc im większe mięśnie, tym więcej kcal pochłoną.

Pamiętajmy, że wszystkie organy naszego ciała potrzebują energii, by funkcjonować, dlatego przez cały dzień, nawet podczas snu spalamy kalorie. Oczywiście, podczas pracy nasz organizm potrzebuje więcej energii niż podczas siedzenia przed komputerem, dlatego musimy rozsądnie dostarczać wartości odżywcze, żeby nie zabrakło “paliwa”. Niestety najczęściej spożywamy więcej energii niż jej spożytkowujemy, a jej nadmiar odkłada się w postaci np. brzuszka czy boczków.
Wszelkie tabele i wykazy przedstawiające ilość spalanych kalorii są uśrednione. Ilość spalonych kcal nie zależy tylko od czasu trwania wysiłku, ale również od jego intensywności, obciążenia, poziomu naszego wytrenowania. By wiedzieć, ile naprawdę spalamy, warto wyposażyć się w pulsometr, w którym będziesz mogła wprowadzić wartości indywidualne, jak wzrost, waga, wiek. Ważne, by pulsometr kontrolował ilość uderzeń naszego serca przez cały czas trwania wysiłku, a nie tylko wtedy kiedy dotkniemy palcem w odpowiednim miejscu. Takie pomiary są mało wymierne.

Średnie spalanie kalorii podczas poszczególnych aktywności

Brzuszki ok. 400 kcal/h

Bieganie ok. 500 kcal/h

Jazda na rowerze 600kcal/h (przy średniej prędkości 20km/h)

Sprzątanie ok. 140 kcal/h

Pływanie ok. 460 kcal/h

Seks 200-600 kcal (w zależności od długości trwania)

Aerobik ok. 400 kcal/h

Energiczny taniec ok. 350 kcal/h

Sen ok. 70 kcal/h

szybki marsz (6km/h) 300 kcal/h

Ćwiczenia siłowe 8-9 kcal/MINUTĘ!!!

oglądanie TV 25 kcal/h

gotowanie 105 kcal/h

prowadzenie samochodu 125 kcal/h

Jeśli się pocisz, nie wycieraj potu. Kiedy sam odparowuje z powierzchni twojej skóry, organizm musi ogrzać skórę, aby pot mógł odparować, czyli zużywa więcej energii.

Pamiętaj, że jeśli zaczynasz się pocić to nie znaczy, że od razu zaczynasz spalać tłuszcz. Pot do woda która „wyparowuje” z organizmu, kiedy podnosi się jego temperatura. Właśnie dlatego tak ważne jest nawadnianie, ale nie pij za dużo w trakcie, tylko po ćwiczeniach.

Facebook