Sztangi

Sztangi czyli fitness ze sztangą – to łatwiejsza wersja treningu siłowego, który dedykowany jest przede wszystkim kobietom i osobom początkującym. Celem treningu  jest wzmocnienie mięśni i wymodelowanie ciała. Efekt uboczny ćwiczeń to utrata kalorii – godzinne zajęcia pozwalają spalić ok. 400-800 kcal w zależności od wybranego obciążenia i indywidualnych parametrów.

Na początku każdy uczestnik otrzymuje sztangę z talerzami o wadze  2,5 kg i 1,25 kg. Ciężar dobiera się indywidualnie w zależności od swojego poziomu zaawansowania. Na pierwszych zajęciach można ćwiczyć z samym gryfem i w miarę robienia postępów stopniowo zwiększać obciążenie.

W trakcie zajęć instruktor na bieżąco pokazuje kolejne ćwiczenia składające się na choreografię. Do każdej piosenki (najczęściej jest ich 8) trenowana jest inna grupa mięśniowa. Między utworami robione są krótkie przerwy, podczas których przypominana jest prawidłowa technika ćwiczeń, a uczestnicy mają możliwość zmiany obciążenia. Jedna choreografia obowiązuje przez 3 miesiące, dzięki czemu ćwiczący mają czas na dokładne opanowanie techniki. Następnie instruktor pokazuje nową choreografię, której wszyscy uczą się od początku.

Efekty

  • utrata kilogramów (podczas jednych zajęć można spalić nawet 800 kcal, a dzięki temu, że po skończonym treningu metabolizm wciąż jest na wysokim poziomie, proces redukcji tkanki tłuszczowej przedłuża się nawet do kilku godzin)
  • zwiększenie siły mięśniowej
  • poprawa wydolności tlenowej
  • wzmocnienie kości i stawów
  • poprawa stabilności sylwetki
  • zwiększenie koordynacji ruchowej
  • wzrost energii i ogólna poprawa samopoczucia

Harmonogram

Poniedziałek
20:00 pm - 20:55 pm

Szczegóły

Trener
Gosia
Liczba godzin
1 x tydz.
Trening
bez rozgrzewki choreograficznej
Facebook