Step* &  brzuch

Step  to forma zajęć do których wykorzystuje się specjalną, ok. 20-centymetrową platformę zwaną stepem. Ćwiczenia w rytm tanecznej muzyki polegają na dynamicznym wchodzeniu i schodzeniu ze stopnia na różne sposoby. Podczas jednych zajęć step aerobiku można spalić nawet 600 kcal, a ponadto wyrzeźbić i ujędrnić uda, pośladki oraz łydki.

Zajęcia ze step aerobiku należą do ćwiczeń typu cardio, stąd polecane są głównie osobom, które chcą schudnąć. Szacuje się, że jeden trening pozwala spalić 400-600 kcal (w zależności od tempa ćwiczeń i długości ich trwania). Ubocznym skutkiem treningów ze stepem jest też wyszczuplenie dolnych partii ciała. Po kilku miesiącach ćwiczeń ze stepem uda, pośladki i łydki powinny stać się bardziej jędrne i sprężyste.
Zasady ćwiczeń na stepie

  • Wchodząc na step zaczynaj od pięty, a następnie dostawiaj palce. Schodząc zastosuj odwrotną kolejność – najpierw palce, potem pięty.
  • Stawiaj całą stopę na stopniu – nigdy nie ćwicz na palcach!
  • Przez cały czas utrzymuj proste plecy i napinaj mięśnie brzucha.
  • Obie strony ciała obciążaj równomiernie – schodząc ze stepu nie stawiaj stopy zbyt blisko, ani zbyt daleko od platformy.
  • Dobierz wysokość stepu oraz tempo ćwiczeń do swojego poziomu sprawności. Początkujący powinni zacząć od najniższej wysokości i ćwiczyć w takim tempie, aby nie robić dłuższych przerw podczas treningu.
  • Ćwicz tylko w sportowym obuwiu, nigdy na bosaka.

Step – przeciwwskazania

Step aerobik to bezpieczna forma wysiłku dla osób, które są w pełni zdrowe i sprawne. Jednak ze względu na to, że ćwiczenia w dużym stopniu angażują mięśnie nóg, trening ten nie jest polecany osobom zmagającym się problemami stawów – głównie kolanowymi, biodrowymi i skokowymi. W przypadku przewlekłych bóli kręgosłupa wskazana jest konsultacja z lekarzem. Step aerobiku nie mogą trenować osoby ze skoliozą, ludzie otyli oraz kobiety w ciąży.

Harmonogram

Piątek
19:00 pm - 19:55 pm

Szczegóły

Trener
Gosia
Liczba godzin
1 x tydz.
Trening
aerobowy, siłowy
Facebook