Dlaczego Sztangi są odpowiednim treningiem na spalanie dużej ilości kalorii.

Do tej pory ćwiczenia siłowe były uważane za te spalające bardzo małą ilość kcal. Wszelkie badania dotyczące spalania kalorii były wykonywane w założeniu ćwiczeń aerobowych. Jednak przeprowadzone  badania uwzględniają w nich fakt, że ćwiczenia siłowe są wysiłkiem anaerobowym.

Takie wysiłki pochłaniają bardzo dużą ilość energii – podczas jednej minuty ćwiczeń to aż 8- 9 kcal.

Najczęściej takie treningi robi się w seriach z określoną liczbą powtórzeń i na określoną partię mięśniową. Wiadomo, że nie trwają one tak długo jak bieg, jazda na rowerze czy pływanie. Mowa tu o ćwiczeniach ze średnim obciążeniem (sztangi), gdzie w serii robimy dużo powtórzeń bez problemu. Po takim treningu nasz metabolizm wchodzi na wyższe obroty i pracuje na nich jeszcze dłuższy czas po zakończonym treningu, czyli nadal spalasz kalorie.

Zanim zaczniesz ćwiczyć z obciążeniem, dobrze rozgrzej się, by uniknąć kontuzji. Podnosząc sztangę, dbaj o poprawne ustawienie sylwetki, słuchaj uważnie instrukcji dotyczących techniki wykonywanych ćwiczeń. Źle wykonywane ćwiczenia nie tylko nie przyniosą pożądanych efektów, ale mogą przyczynić się do powstawania kontuzji.

Pamiętaj trening z obciążeniem jest bardzo ważny, ponieważ zwiększa ilość tkanki mięśniowej, która nie tylko jest odpowiedzialna za spalanie, ale również wzmacnia nasze stawy i układ kostny, co zapobiega późniejszym urazom. Jeśli chcesz schudnąć, nie możesz ograniczać swojego treningu tylko do treningu aerobowego . Musisz ćwiczyć ogólnorozwojowo. Trening ze średnim obciążeniem wysmukla i rzeźbi sylwetkę, a wyrzeźbione ciało wygląda pięknie i zdrowo.

 

 

Facebook