Ćwiczenia poprawią pamięć i myślenie w ciągu 6 miesięcy

Prawdopodobnie już wiesz, że ćwiczenia są konieczne, aby zachować siłę mięśni, zdrowe serce, należną masę ciała i zapobiegać chorobom przewlekłym, takim jak cukrzyca. Ale ćwiczenia mogą również poprawić zdolność myślenia.

Mózg sportowca

Jak dowiedli naukowcy, ćwiczenia poprawiają pamięć i myślenie zarówno bezpośrednio, jak i pośrednio. Ich bezpośredni wpływ na organizm polega na wywoływaniu zmian fizjologicznych, takich jak zmniejszenie oporności na insulinę i stanów zapalnych. Uprawianie sportu także stymuluje wytwarzanie substancji chemicznych, które wpływają na powstawanie nowych naczyń krwionośnych w mózgu i ogólny stan zdrowia komórek mózgowych. Wiele badań sugeruje, że części mózgu, które kontrolują myślenie i pamięć, są większe u osób ćwiczących niż u osób nieaktywnych fizycznie.

Pośredni wpływ treningu

Pośredni wpływ treningu na mózg to m.in. poprawa nastroju, zmniejszenie stresu i niepokoju. Osoby, które trenują, mają zwiększoną funkcję poznawczą i wykonawczą (szczególnie w starszym wieku). W życiu codziennym przekłada się to na lepszą zdolność planowania, pamięć roboczą i koncentrację. Może to być spowodowane faktem, że ćwiczenia, szczególnie te, które wymagają skupienia uwagi na poszczególnych ruchach, mobilizują do nauki i zapamiętywania nowych umiejętności i wzorców ruchu. Efekt ten zauważyć mogą zwłaszcza te dziewczyny, które regularnie chodzą na zajęcia typu fat burning czy step, na których za każdym razem w ciągu jednych zajęć muszą przyswoić i opanować nowy układ kroków.

Efekt po 6 miesiącach

Zaleca się, by ćwiczenia weszły w nawyk i wykonywane były przez całe życie (prawie jak przyjmowanie leków 🙂 ). Badania wykazały, że korzyści dla mózgu z uprawiania sportu są zauważalne średnio po 6 miesiącach regularnej aktywności fizycznej. Należy więc uzbroić się w cierpliwość, gdyż efekty nie przyjdą z dnia na dzień, ale za to pozostaną na całe życie 🙂

Facebook