Jakie ćwiczenia należy wykonywać na co dzień, żeby być w dobrej formie

Aktywność fizyczna to klucz do zdrowia, ale zazwyczaj ograniczamy się do jednego lub dwóch rodzajów ćwiczeń. Robimy to, co lubimy, lub to, co daje najszybszy efekt. Bardzo często niektóre aspekty ćwiczeń i sprawności są ignorowane. W rzeczywistości powinniśmy ćwiczyć aerobik, rozciągać się oraz wzmacniać i równoważyć ćwiczenia.

Poniżej najważniejsze informacje, które musisz wiedzieć o każdym rodzaju ćwiczeń.

Ćwiczenia aerobowe

Ćwiczenie aerobowe przyspieszające tętno i oddech są ważne dla wielu funkcji ciała. Dają sercu i płucom trening i zwiększają ich wytrzymałość. Jeśli jesteś zbyt zmęczona, aby chodzić po schodach, to dobry przykład, że potrzebujesz więcej ćwiczeń aerobowych, które pomogą ustabilizować twoje serce i płuca, dzięki nim dostarczysz wystarczającą ilość krwi do mięśni i poprawisz skutecznie ich wydolność. Ćwiczenia aerobowe pomagają również obniżyć ciśnienie krwi, spalić tłuszcz, obniżyć stężenie cukru we krwi, zmniejszyć stan zapalny, poprawić nastrój i podnieść “dobry” cholesterol HDL. W połączeniu z utratą masy ciała, taka forma aktywności może też obniżyć stężenie “złego” cholesterolu LDL. W dłuższej perspektywie ćwiczenia aerobowe zmniejszają ryzyko wystąpienia chorób serca, udaru mózgu, cukrzycy typu 2, raka piersi i okrężnicy, depresji.

Polecam zajęcia: Fat Burning, StepTBC, ABT, Płaski Brzuch

Trening siłowy

W miarę wieku tracimy masę mięśniową. Żeby temu przeciwdziałać, zalecam trening siłowy. Regularny trening siły pomoże Ci poczuć się bardziej pewną siebie, a dzięki niemu codzienne zadania, takie jak przenoszenie artykułów spożywczych, ogrodnictwo i podnoszenie cięższych przedmiotów w domu nie będą sprawiać problemu. Twoje ciało będzie przygotowane na tego typu obciążenia, co zmniejsza ryzyko kontuzji i urazów. Wzmacnianie mięśni nie tylko zwiększa ich wytrzymałość, ale również stymuluje odbudowę kości, obniża stężenie cukru we krwi, wspomaga kontrolę wagi, poprawia równowagę i postawę oraz zmniejsza stres i ból w dolnej części pleców i stawów.

Polecany trening : Sztangi, TBC, ABT

Rozciąganie

Rozciąganie pomaga utrzymać elastyczność naszych mięśni i skutecznie przeciwdziała urazom. Jednak często przeoczamy ten rodzaj zajęć, gdyż nie uważamy go za dość istotny. Należy jednak pamiętać, że starzenie się prowadzi do utraty elastyczności mięśni i ścięgien. Mięśnie skracają się i nie działają prawidłowo. To zwiększa ryzyko skurczów mięśni, bólu i ich uszkodzeń, w związku z tym pojawiają się bóle stawów. Przykurczone mięśnie powodują, że ​​trudno wykonywać codzienne czynności, takie jak skłony w dół, podnoszenie nogi w górę czy nawet chodzenie w butach na wysokim obcasie. Rozciąganie mięśni czyni je dłuższymi i bardziej elastycznymi, co zwiększa zakres ruchu, zmniejsza ból i ryzyko obrażeń.

Polecane zajęcia to:  Stretch&Roll, Pilates

Ćwiczenia na równowagę

Poprawa równowagi sprawia, że ​​czujesz się stabilniej na nogach i zapobiega upadkom. Jest to szczególnie ważne, gdy stajemy się starsi, gdy systemy, które pomagają utrzymać równowagę – wzrok, błędnik, mięśnie i stawy – mają tendencję do osłabiania się. Dobrą wiadomością jest to, że trening twojej równowagi może pomóc w zapobieganiu i odwróceniu tych negatywnych zmian.

Polecane zajęcia: Stretch&RollPilates

Facebook