Błędy na zajęciach fitness

Nieprawidłowe wykonywanie ćwiczeń może być przyczyną znudzenia na zajęciach, powodem braku efektów oraz zniechęcenia do zajęć. Aby ćwiczyć efektywnie, trzeba poznać zasady dotyczące właściwego podejścia do ćwiczeń i wiedzieć, czego nie należy robić w klubie fitness. Jeśli dopiero zaczynasz lub ćwiczysz od jakiegoś czasu warto zwrócić uwagę, jakich błędów należy się wystrzegać i na czym należy skupić swoją uwagę, pomoże ci to uniknąć kontuzji i naciągnięć mięśni oraz efektywniej  wykonywać ćwiczenia.

1.Nigdy nie wykonuj niedbale ćwiczeń!!!

  1. Wyprostuj się, gdy twoje plecy są zaokrąglone, kręgosłup nie otrzymuje odpowiedniego wsparcia.

3.Nie trzymaj rąk luźno zwieszonych na bokach , poruszanie rękami może zwiększyć akcję serca i pomóc spalić więcej kalorii.

  1. Słuchaj uważnie informacji na temat techniki wykonywania poszczególnych ćwiczeń objaśnianych przez instruktora.
  2. Nie wstydź się i pytaj instruktora, jeśli nie jesteś pewna czy dobrze wykonujesz ćwiczenie.
  3. Wiele osób myśli, że ćwiczenia na krążenie wystarczą, że efektywne ćwiczenia to jedynie te opierające się na programie monitorowania tętna owszem jest w tym dużo prawdy, ale trening siłowy buduje mięśnie, przez co przyspiesza metabolizm i stymuluje spalanie kalorii. Także staraj się często zmieniać zajęcia, na które uczęszczasz. To pomoże uniknąć rutyny i zapewni lepsze efekty.

7.Nie skupiaj się na jednych partiach mięśniowych – robiąc ciągle te same ćwiczenia, angażujesz stale te same partie mięśniowe. Staraj się urozmaicić swój trening, chodząc na różne zajęcia.

8.Doszukiwanie się zbyt szybkiego rezultatu – wiele osób chciałoby dostrzec znaczne rezultaty przy małym nakładzie pracy. Nie jest to takie proste. Potrzeba 3 do 4 godzin ćwiczeń tygodniowo, żeby utrzymać właściwą wagę. Nie jest więc zaskoczeniem, że chcąc zrzucić wagę, nie wystarczy udać się na zajęcia 1 raz w tygodniu

9.Bycie „niedzielnym” sportowcem – jeśli ćwiczysz tylko raz lub dwa razy w tygodniu,  nie osiągniesz pożądanych rezultatów. Brak efektów może doprowadzić do wypalenia i utraty motywacji.

10.Przesadzanie z częstotliwością ćwiczeń  w domu i na sali może doprowadzić do kontuzji ortopedycznej. Najlepiej jest więc rozpocząć pod okiem doświadczonych trenerów, którzy wskażą odpowiednie techniki ćwiczeń oraz stworzą efektywne zajęcia fitness.

Facebook